Zertarako ikasi?
Hau konpetentzietan eta helburuetan agertzen da.3 konpetentzia mota aurki ditzakegu:
1- Oinarrizkoak (16.or)
2- Zeharkakoak (29.or)
Zeharkako konpetentzien barruan, 5 mota daude:
-Hitzezko, hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia
-Ikasteko eta pentsatzeko konpetentzia
-Elkarbizitzarako konpetentzia
-Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako
-Norbera izaten ikasteko konpetentzia
3- Diziplina barnekoak (57.or)
Diziplina barneko konpetentzien barruan, 7 mota daude:
-Hizkuntza- eta literatura-komunikaziorako konpetentzia
-Matematikarako konpetentzia
-Zientziarako konpetentzia
-Teknologiarako konpetentzia
-Konpetentzia sozial eta zibikoa
-Arterako konpetentzia
-Konpetentzia motorra
Helburuei dagokionez, 7 helburu daude:
1- Hizkuntza eta literatura (118.or)
2- Matematika (163.or)
3- Natur zientziak (190.or)
4- Gizarte zientziak (208.or)
5- Balio sozial eta zibikoa (237.or)
6- Arte hezkunta (251.or)
7- Gorputz Hezkuntza (268.or)
Zer ikasi?
Galdera hau edukietan aurkitu dezakegu. Edukiak modu honetan banatzen dira:- 1. zikloa
-Hizkuntza- eta literaturakomunikaziorako konpetentzia (120.or)
-Matematikarako konpetentzia (166.or)
-Zientziarako konpetentzia (192.or)
-Teknologiarako konpetentzia
-Konpetentzia sozial eta zibikoa (212.or)
-Arterako konpetentzia (253.or)
-Konpetentzia motorra (270.or)
-Zientziarako konpetentzia (192.or)
-Teknologiarako konpetentzia
-Konpetentzia sozial eta zibikoa (212.or)
-Arterako konpetentzia (253.or)
-Konpetentzia motorra (270.or)
- 2. zikloa
-Hizkuntza- eta literaturakomunikaziorako konpetentzia (124.or)
-Matematikarako konpetentzia (171.or)-Zientziarako konpetentzia (195.or)
-Teknologiarako konpetentzia
-Konpetentzia sozial eta zibikoa (215.or)
-Arterako konpetentzia (256.or)
-Konpetentzia motorra (272.or)
Nola ikasi?
Galdera hau metodologia atalean agertzen da. 3 motatako dimentsio (112.or) daude:
-Soziala
-Konstruktibista
-Interaktiboa
Noiz ikasi?
Lehenengo eta bigarren zikloetan.
Noiz ebaluatu?
3 motatako ebaluaketa aurkitu ditzakegu (114.or):
- Hasierakoa (diagnostikoa), Pisa adibidez.
- Hezigarria: ebaluaketa honen bidez, ikasleak zer moduz doan jakingo du.
- Batutzailea edo amaierakoa
Nola ebaluatu?
2 ebaluazio irizpide daude (115.or):
- Ebaluazio autentikoa (Ea ikasleak gai diren ulertzeko bizitzako oinarrizko konpetentziak).
- Testuinguruan errotutako ikaskuntza (Ikasleak ea gai diren ikasitakoa lotzeko eta bizitza errealean aurrera eramateko).
2 Ebaluazio mota daude (116.or):
- Ebaluazio kuantitatiboa (numerikoa dena, hezkuntza sailak derrigortzen du).
- Ebaluazio kualitatiboa (numerikoa ez dena, ikasleari ondo egiten duena eta zer hobetu behar duen esatean).
Zer ebaluatu?
Hau konpetentzietan agertzen da.
3 konpetentzia mota aurki ditzakegu:
1- Oinarrizkoak (16.or)
2- Zeharkakoak (29.or)
Zeharkako konpetentzien barruan, 5 mota daude:
-Hitzezko, hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia
-Ikasteko eta pentsatzeko konpetentzia
-Elkarbizitzarako konpetentzia
-Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako
-Norbera izaten ikasteko konpetentzia
3- Diziplina barnekoak (57.or)
Diziplina barneko konpetentzien barruan, 7 mota daude:
-Hizkuntza- eta literatura-komunikaziorako konpetentzia
-Matematikarako konpetentzia
-Zientziarako konpetentzia
-Teknologiarako konpetentzia
-Konpetentzia sozial eta zibikoa
-Arterako konpetentzia
-Konpetentzia motorra
1- Oinarrizkoak (16.or)
2- Zeharkakoak (29.or)
Zeharkako konpetentzien barruan, 5 mota daude:
-Hitzezko, hitzik gabeko komunikaziorako eta komunikazio digitalerako konpetentzia
-Ikasteko eta pentsatzeko konpetentzia
-Elkarbizitzarako konpetentzia
-Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako
-Norbera izaten ikasteko konpetentzia
3- Diziplina barnekoak (57.or)
Diziplina barneko konpetentzien barruan, 7 mota daude:
-Hizkuntza- eta literatura-komunikaziorako konpetentzia
-Matematikarako konpetentzia
-Zientziarako konpetentzia
-Teknologiarako konpetentzia
-Konpetentzia sozial eta zibikoa
-Arterako konpetentzia
-Konpetentzia motorra
Diziplinak hartu behar ditugu gero zeharkakoak ebaluatzeko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario